Lobotomera djäveln

Saxat från krönikan i dagens metro (skriven av Marcus Dunberg):

”Nu är jag så trött på gamla människors brist på hyfs och respekt för alla som inte levt så längre att de har planerat sin egen begravning i detalj. Ständigt blir jag utsatt för gamla människors trakasserier och stöddiga attityd.”

 

Poäng:

Macke lille är trött på att utsättas för elakheter från de som är äldre.

 

Saxat ur en metrokrönika för längesedan (också av Marcus Dunberg, som i och med den fick en helt egen blogg av mig):

 

”Alla under 30 år är opålitliga och världens framtida hjärntrust och kunskapsbank håller på att pulveriseras genom allt för mycket Facebookande, SMS:ande och dataspelande. Unga människor mellan 20 och 30 har enorma kunskapsglapp i historia, politik, litteratur – helt enkelt i det som brukar kallas allmänbildning. Så argumenterar engelskprofessorn Mark Bauerlein vid Emory University i Atlanta i en ny bok med titeln – och häng med nu – "The Dumbest Generation: How the Digital Age Stupefies Young Americans and Jeopardizes Our Future (Or, Don't Trust Anyone Under 30). Och jag håller med honom. I alla fall till hälften.”

”det är svårt att inte nicka medhållande i författarens argument.”

”de (80-talisterna; Linus anm.) klarar sig bra ute i samhället, visserligen genom att skriva modebloggar och visa brösten i tveksamma magasin (killarna försörjer sig genom att spela nätpoker eller World of Warcraft), men klarar sig gör de.”

 

Poäng:

Den mycket distingerade Herr Dunberg ogillar den dekadente ungdomen.

 

Avslutning:

Marcus Dunberg, jag hoppas du dör en smärtsam död.

 

Fuck you.


Kommentarer
Postat av: Frida

Men han har ju rätt. Man blir korkad av dataspel.

2009-06-05 @ 22:09:25
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback