Söndagseftermiddag – med en voltmeter i väskan

Det är förvånande, rentav skrämmande, hur många det är som tror på spöken i vuxen ålder. Eller ”andar” kallas det ju. Så att det ska låta lite mer new age än barnprogram. Folk tror på fullaste allvar att det finns döingar som glider runt, säger ”ooooh” och enbart visar upp sig när kameraskärpan är som sämst.

 

Hade jag varit död hade jag liksom satsat på HD-audio/video och blivit internationell kändis. MC Dönicke is in da house!

Och inte fan skulle jag hänga runt i mitt gamla hus och försöka skrämma ut folk, då är det ju roligare att sitta uppflugen ovanför omklädningsrummen på HM. Att inte njuta av efterlivet hade ju varit korkat.

 

I och för sig så visar en generell tro på spöken att människor inte är allt för smarta, så när vi dör kanske det hade varit förklarligt att vi spenderade våra dagar med att revirpissa våra gamla hus med ecto-plasma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback