Engelsklektion - tankar om bussköer

Det finns brott så hemska att dödsstraff skulle vara som att kittla en seriemördare. Inte tillräckligt, helt enkelt.
Ett av dessa är kopplade till bussköer.

Går man, som jag, på gymnasiet så tar det mig i genomsnitt tre sekunder att kliva på, trycka kortet mot läsaren, och röra mig vidare. Kön stannar inte ens upp. Därför säger all logik att jag, och andra med samma kort, har rätt att stå först i kön. Det handlar om att minska lidandet i kylan för så många som möjligt, så snabbt som möjligt.
Människor som ska lösa biljett, betala kontant, ladda kort och dylikt borde ha vett att ställa sig sist.

Det har de inte. Är det femton minus ska tio personer inte behöva stå och frysa för att en idiot ska beställa tur och retur till Åland klockan tjugo i sju på morgonen.
Det är handlingar som den som leder till en evighet i helvetet.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ännu viktigare: de som stått och väntat längst bör få gå på först. Kommer man en minut innan bussen går ska man fan heller få slinka in först i kön.

2010-02-22 @ 14:13:29
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback