Kalle, Kajsa och Anna

Ni har såklart alla frågat er själva, varför har en blogg som är så ajour med nyhetsvärlden som The OddLittleManInHat-blogg inte haft ett enda ord om Anna Anka? Hon är ju trots allt hela medievärldens nya kelgris. Har Linus inte hört och upprörts av henne? Har han gått och tappat stinget kanske?

För det första: Jag är otroligt förolämpad över att ni ens kunde tänka tanken att mitt öga för medietrender och stornyheter skulle ha på något sätt tappat gnistan. Djupt förolämpad.

Och för det andra, nog har jag snappat upp ett och annat om damen i fråga. Man hör lite könsdiskriminering här, och lite förlegade ideal där. Snappar upp rykten om en stundande politikerkarriär och hjärnskador. Så man håller ju sig uppdaterad. Men varför då ingen blogg?

Det är mycket enkelt damer och herrar. Att skriva ett långt inlägg om hur Anna Anka är en idiot är lite är som att ha en ha en presskonferens för att upplysa allmänheten om att glass är kallt.
Och det är en mycket medveten taktik från min sida att ignorera henne, ju mer vi bryr oss desto mer exponering kommer helvetet att få. Om vi helt enkelt inte bryr oss så kanske hon självdör, och det är en bra dag för alla inblandade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback