ENBART FÖR RIKTIGA MÄN

När nu mitt förra inlägg avhandlade något så bögigt som jämställdhet, får jag ta och skriva om något råmanligt nu. Som kvinnomisshandel eller bröst. Eller varför inte en fetcool film? Idag så jag nämligen en film full av brudar, sex, sprit, cigaretter och med ett fett slagsmål i slutet.

Jag såg Bridget Jones Dagbok.

 

Nu kanske ni tänker ”men vafan, det är ju en jävla brudfilm”, men då säger jag ”NEJ”, på ett ytterst manligt sätt. För Bridget är den råmanligaste filmen jag sett på länge. Manligare än Renée Zellweger får man leta efter, och Hugh Grant som ögongodis går inte av för hackor.

Den är bara dold som tjejfilm, för att inte bli beslagtagen av moralpolisen. Jag menar, tänk er själva om någon hade marknadsfört en film med en brud som super, ligger med killar och springer runt på gatan iförd kofta och trosor. Feministernas ramaskrin skulle aldrig sluta eka.

 

Så därför säger jag till er nu, låt er inte luras av medierna, se tidernas manligaste film.


Kommentarer
Postat av: Anonym

linus, har du någon gång med medvetande faktiskt träffat en feminist? alltså med medvetande om att de var feminister, inte med medvetande i allmänhet. för om du var medvetslös skulle det ju inte heller räknas.

2009-09-25 @ 06:32:35
Postat av: OddLittleManInHat

Jag anser att genomtänkta, intelligenta bloggar med väl undersökt bakgrund är för förlorare. Receptet för framgång är meningslösa påhopp, vilda anklaganden och könsord.



Jag tänker slåss för min rätt till stereotypa fördomar!

2009-09-27 @ 17:51:16
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback