Grattis Emma, du förlorade minst!


Så, jag samlade in alla era svar, och drog mig tillbaka för att fundera. Problemet med mina funderingar är att jag ofta hamnar på fel spår, och tappar bort min originaltanke. Så även denna gång, och det är därför det tagit mig en smärre evighet att kora en vinnare.

Och vinnaren är:

Ingen.

Så illa är det. Jag är en hemsk tävlingsanordnare, då svaren inte bara behöver spöa alla andra svar så mycket att de springer hem till sina mammor och gråter, utan även passa in i min väldigt smala mall över hur saker och ting ska vara. Högst förståeligt att ingen av er lyckades.

Men! Tröstpris ska delas ut! Det är nämligen så att en individ hade, trots en utebliven vinst, stjärtsmiskande svar deluxe, och får, om än ett inte fullt lika fantastisk pris, ett pris! Och förloraren som förlorar lite mindre än de övriga förlorarna är:

Emma!


Jaha? Med vad skrev hon då?

”Tidelagspelaren”

Har du ens en motivering?

Namnet må vara mycket opassande som bloggnamn, och enbart rolig för ett mycket smal publik, men lyckas trots detta knipa tröstpriset. Det är både ordvitsigt, och kopplat till interna skämt, och ännu en gång förundras vill alla över Emmas fyndighet.

Och priset?

Originalpriset var helt enkelt ett fantastiskt pris. Tröstpriset kommer inte vara fullt lika fantastiskt, men fortfarande vida överstigande det mesta annat, nämligen följande kontrakt:
“Om den vinnande parten (Emma), under någon gång inom den överskådliga framtiden, det vill säga någon gång mellan nu och den tid då vi alla blir smittade av ett Zombie-virus skapat av influensavaccinet, av en händelse skulle träffa på den tävlingsanordnande parten (mig) så är den tidigare nämnda parten berättigad att ta en till två klunkar av den senare nämnda partens eventuella läskeblask.”


Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback