Förlåt för att jag är man då

“Män säger att de älskar oss men allt de gjort är att ha förtryckt, utnyttjat och ryckt vingarna av oss. Därför har riktiga feminister svårt att älska män.”
E M

Här har vi ännu en skarp sms-tyckare i Metro. Allt män gjort, det enda män någonsin gjort, är att “ha förtryckt, utnyttjat och ryckt vingarna av” kvinnor. Genom världshistorian är det allt vi gjort. Vi är helt enkelt onda.

Att hävda att kvinnor har en skyldighet att själva göra något åt sin situation, och “visa framfötterna” låter mansgrisigt, även för mig. Men att feministerna i ena andetaget säger att det är samhällets fel att kvinnor är undertryckta i sin personlighet, och i andra vrålar att männen är onda klingar lite falskt.
Män måste väl, rimligtvis, vara produkter av samhället i samma grad som kvinnor? Vi placeras i roller lika mycket som kvinnor, och har ungefär lika svårt att bryta oss ur som kvinnor.

Vi kommer aldrig nå jämlikhet så länge E M och andra “riktiga” feminister springer runt och sätter käppar i alla hjul de ser.

Kommentarer
Postat av: Frida

You may delete after reading.



"...det ända men någonsin gjort,"



Nej.



Var god och förlåt mig nu för min existens, ty den är motbjudande och besserwissrig.

2009-10-10 @ 12:07:59
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/
Postat av: Emma

jag håller med frida. lär dig stava, linus

2009-10-10 @ 18:00:59
URL: http://emmaregnell.blogg.se/
Postat av: OddLittleManInHat

Pinsamt. Mycket pinsamt. Men det åtgärdas i denna stund.



Det blir så när man försöker blogga från lektioner.

2009-10-11 @ 11:18:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Pella

Det blir så när man är dålig älskling ;)

2009-10-11 @ 11:29:13
Postat av: Pella

Nu gör du mackor till mig och det regnar ute och jag är kär i dig.

2009-10-11 @ 11:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback