Tänk på stora bröst!

När man nu är månadens bloggare får man väl ta och faktiskt producera lite kvalitetsläsning. Och vad vill tonåringar läsa om, om inte bröst? Vilken tur att just bröst, stora sådana, har varit överallt i tidningarna den senaste tiden.

Annars skulle den här bloggen bli ganska dödfödd.

 

Det är i alla fall synd om kvinnor (och män?) med stora bröst. Det är så synd, så synd om dem. De blir trakasserade och diskriminerade, och dessutom måste de kånka runt på flera kilo extra fett under hakan. Och, som om det inte vore illa nog som det var redan, så kommer butikskedjor och säger att de måste betala mer för större Bh:ar.  Men det tänker de storbystade damerna minsann inte finns sig i. Någon måtta får den hemska diskrimineringen ha.

 

Ni vet hur det är, så fort en person börjar klaga, så är lavinen snart igång. Folk som egentligen inte bryr sig blir plötsligt de som skriker högst. Det tog inte lång tid förrän affären i fråga (namnet har jag nu plötsligt glömt) drog tillbaka beskedet. De ville ju absolut inte diskriminera någon!

 

Diskriminering… Va? Vänta lite nu. Skor är dyrare i större storlekar. Många klädesplagg är det. Strumpbyxor! (Varför vet jag det?). Är det diskriminering? Min bror köper fotbollsskor i samma modell som sin jämngamle lagkamrat, men måste betala 400kr mer eftersom han har större fötter.

 

Nä, en prishöjning kanske inte helt kan förklaras med mer materialåtgång, när skillnaden är så liten, men nog fan blir det en skillnad i pris. Det är mer lönsamt att tillverka större kvantiteter. Det är ingen större hemlighet. Det täcker snabbare omkostnader, och priset behöver således inte vara lika högt. Och det säger väl sig självt att väldigt stora Bh:ar inte säljer i lika stora kvantiteter som medelstora/-små.

Dessutom så är det ingen som går från flatbröstad till DD över en natt, så även de flesta som är på väg mot större storlekar har någon gång iklätt sig en A eller B. Precis som med skor, även de med stolek 54 har någon gång haft 38:or.

 

Bystiga damer, sluta gnälla. När storbröstade damer gnäller över diskriminering, och småbröstade damer muttrar om hemska kroppsideal där alla ska vara storbröstade får det mig att undra, vore de alla gladare utan bröst?

 

Jag hade i alla fall starkt ogillat den reformen.


Kommentarer
Postat av: Libra

Hej du!

Jag har inte varit inne på min blogg på väldigt länge. NU kom jag på att jag skulle

skriva ett inlägg. Döm om min förvåning att din kommentar fanns där! Men WOW, tack! Antar jag...javisst jag ser mig också som denna krigarkvinna i högklackat, därav att det är riktigt riktigt riktigt jobbigt det hela. Men även den starkaste krigarkvinna har sin akilleshäl. Och nu har den gått sönder...:( Vem vet vad som händer härnäst? Jag kommer att hålla dig underrättad över hur mitt fantastiskt äventyrliga liv ter sig..ha ha... Hoppas att allt är bra med dig, rock on!

2009-05-14 @ 19:44:29
URL: http://www.metrobloggen.se/libras
Postat av: Libra

Och ha...kanske lite underlig känsla att skriva min hälsning till dig i just det här inlägget...:O

2009-05-14 @ 19:45:21
URL: http://www.metrobloggen.se/libras
Postat av: Frida

Vi blir alla diskriminerade. De som inte blir det på något annat sätt blir det väl om inte annat just på grund av att de är de enda som inte blir diskriminerade. Gätt wad ajm säjing, jow?

2009-05-14 @ 21:37:14
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är skillnad på fotbollsskor eftersom de säljs i junior- och seniorprisklasser, därav prisskillnader.

2009-05-16 @ 12:23:23
URL: http://emmaregnell.blogg.se/
Postat av: OddLittleManInHat

Och, Emma, vad är det om inte diskriminering? Att dela in folk i grupperna Junior och Senior enbart baserat på skostorlek, och ta olika betalt?



Alla blir vi diskriminerade. Buhu.

2009-05-17 @ 20:53:37
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback