Nakenbilder på Jessica Alba!

Nja, här finns inga nakenbilder. Och bloggen kommer inte handla alls om Jessica Alba. Eller om nakenbilder. Men det fick ju hit dig. Varför, får du nog ta och fråga dig själv.

 

Den här bloggen ska handla om svininfluensan (eller ”Den nya influensan” som den nu officiellt heter). En blivande pandemi som kommer döda oss alla. Eller?

 

”Pandemi!” ”Miljontals kan komma att dö!” ”Om du har symptom uppsök läkare genast!”.

Tidningarna är inte nådiga. Tro fan att folk håller på att göra i brallan så fort någon hostar. Det är hög tid att någon ger folk en fet dos verklighet.

 

Svininfluensan är en influensa. Ni vet, trötthet, kaskadspya, sängliggande i några dagar och sen tillbaka till verkligheten? Skillnaden mellan svininfluensa och garden variety maginfluensa är att det ena har vi vaccin mot och det andra har vi inte vaccin mot. Eller, jo, vi har ju vaccinet som vi hamstrade på oss inför fågelinfluensapandemin som har visat sig vara ganska effektivt.

Och på riktigt, upp med handen alla som vaccineras mot influensa.

 

Människor som bör vara rädda för/vaccineras mot influensa:

*Folk äldre än 65 år

*Folk yngre än 4 år

*Folk med kroniska lungsjukdomar

*Folk i U-länder och länder med dålig medicinsk och hygienisk standard

 

Människor som inte bör vara rädda för/vaccineras mot influensa:

*Blekfeta I-landare mellan 10-50

 

Är hela jävla världen sönderknarkad förutom jag? Franska bagagehanterare vägrar hantera mexikanskt bagage, egyptisk myndighet tvångsslaktar alla grisat i Egypten, i Hongkong stängde man in 300 hotellgäster i en vecka eftersom en mexikansk man som var först i Asien med att drabbas bott där, mexikanskt flyg har stoppats från att åka till Kina och femtio länder har stoppat grisimport från drabbade länder. Chill da fuck out!

Pandemi? Som fågelinfluensan då eller? Influensan håller ju redan på att dö ut i Mexiko!

 

Det finns ett namn för det här: Masshysteri.

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Där ser man. Hur kommer det sig att du engagerar dig i frågan över huvud taget när du tycker att det hela är löjligt? Jag känner väldigt ärligt och okänsligt att jag inte bryr mig ett skit om den förbannade influensan.

2009-05-04 @ 19:41:22
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/
Postat av: OddLittleManInHat

Nej, om influensan bryr jag mig inte. Men människors korkade reaktioner... det stör mig något så fruktansvärt.

2009-05-04 @ 19:47:59
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/
Postat av: Magnus

Föräldrar går med sina barn på lönesamtal...folk spyr och uppsöker läkare istället för att lida två dagar som en riktig människa...folk gråter över förlorat sparkapital på sina pensionskonton när de har 30 år kvar till pensionen...själv lägger jag undan så mycket pengar att jag kan hyra lämplig person att ta hand om mig när jag blir gammal....skulle det misslyckas förbereder jag mig på att bli en framgångsrik 65-årig personrånare...Vi behöver mer doping och färre kondomer så att puckon dör innan de förökar sig för mycket ;)

2009-05-09 @ 01:30:10
Postat av: Libra

1. Svininfluensan är i ropet nu. Innan var det galna kosjukan och jag vet inte vad. Vem orkar hänga med i alla modenycker???

2. Du är vad du äter. Äter du svin, kyckling och jag vet inte vad blir du tydligen sjuk. Jaha??? Alla ska vi dö. Nu eller aldrig. Det är väl som att spela rysk roulette.

3. Vem bryr sig om media? Herregud, om jag hade rättat mitt liv efter löpsedlarna hade jag aldrig haft nåt roligt. Alls. Överhuvudtaget.

2009-05-14 @ 23:49:33
URL: http://metrobloggen.se/libras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback