Ge mig ett vapen, Rambo is in dah house!

”I höst kommer du och alla andra svenska 17-åringar att få ett brev från pliktverket. Brevet innehåller en pinkod som du använder för att logga in till lämplighetsundersökningen på pliktverkets webbplats. Lämplighetsundersökningen består av 60 frågor om din hälsa, skoltid, personlighet och intressen.

Alla killar måste göra undersökningen, för tjejer är det än så länge frivilligt. Om pliktverket bedömer att du är lämplig får du sedan mönstra om du är kille eller antagningspröva om du är tjej. Killar och tjejer gör samma tester och bedöms på samma sätt. De killar som blir uttagna till en utbildning måste göra lumpen. Om du är tjej gäller plikten först efter att du tackat ja till en utbildningsplats.”

------------------------------------

Öppet brev till pliktverket #1

Hej pliktverket. Jag är en vanlig sjuttonårig kille som är intresserad av att göra lumpen. Jag gillar att spela spel där man får skjuta folk, helst civila, och hoppas därför få använda mycket vapen i lumpen. Jag gillar vapen som säger ”ratatatatata” och som man kan svänga i vida bågar, och döda många. Ja, och så gillar jag handgranater och bazookas. Och stora tanks.

Jag tror jag skulle tillföra mycket till armén.

 

Vänliga hälsningar, Linus ”Maniac” Svensson

 

-------------------------------------

Öppet brev till pliktverket #2

Hallå PV. Jag är sjutton år, grabb, och hoppas få göra lumpen. Jag kan springa 100 meter på strax under halvminuten, får blodsmak i munnen om jag går i trappor och blir svimfärdig om jag reser mig för häftigt ur min fåtölj. Så det är nog bäst om jag får ett sånt dära jobb där man sitter i typ ett torn eller en bunker och säger åt folk vad de ska göra.

 

Peace out!

 

----------------------------------------

Öppet brev till pliktverket #3

Jag är en kvinna i en mans kropp. Alltså väljer jag att inte göra lumpen.

 

Linus/Sara Svensson

 

----------------------------------------

 

Okej, seriöst. Är inte det här ett fritt land? Jävla värnplikt? Är ni seriösa? Det är inte precis som en krigsmakt (lika liten och obetydlig som Sverige, så att vi har en chans) sätter sig ner en dag och säger ”låt oss anfalla det minsta, kallaste jävla skitlandet på planeten” (gud, jag kommer få patriot-bashing för det).

 

Och nästa gång jag träffar någon i FI ska jag fråga när de tänker ta upp jämlikhet inför värnplikten.


Kommentarer
Postat av: Emma

haha det stämmer ju :D

2009-05-27 @ 22:37:16
URL: http://emmaregnell.blogg.se/
Postat av: Frida

Sverige är vårt fosterland och vi ska vara stolta över att bo här och ha fått leva här och växa upp här i Sverige!!! Precis som om du skulle kunna styra ett land bättre än vår kung eller?! Vi har jämställdhet och frihet och såna jävla invandrarligister kastar vi i fängelse där de hör hemma så att man som svensk kan känna sig trygg på sina egna jävla gator!!



om det inte hade varit mitt i natten och jag inte hade lidit av sömnbrist från de senaste dagarna hade jag kunnat göra det mycket bättre. jag lovar. som det är nu får du hålla till godo.



fridens.

2009-05-28 @ 01:11:20
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback