Elementärt, Watty-boy!

Nyskapande är bra. Men för nyskapande kan bli riktigt illa. Ibland ska klassiskt helt enkelt vara klassiskt.

Sherlock Holmes är väl de flesta (Kajsa not included) bekanta med. Fiol, pipa, "elementärt min käre Watson". Mer klassiskt kan det inte bli utan att dra in pudrade peruker. Det vore närmst helgerån att försöka modernisera världens största detektiv (i mindre lösa tolkningar än t. ex. House M.D, that is).
Därför kan jag inte annat än höja ögonbrynet en aning åt trailern till filmen Sherlock Holmes. En superpumpad action-hunk till Homes? Det skrämmer mig.

Ändå längtar jag. Jag vill se den. Robert Downey Jr kan inte göra något dåligt. Okej, de upprepade drogåterfallen och fängelsetiden var väl inget höjdardrag. Men samtidigt, han är underbar. Ser man honom på film kan man inte annat än slås av vilket hyvens kille han verkar vara.

Jag är Downey's bitch. Ge mig allt han gör.


Kommentarer
Postat av: Petronella

Allt han gör?



Verkligen allt?

Hm.

2009-05-25 @ 16:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback