Välkommen in i tvåtusentalet!

Dagen, eller dagordningen om ni så vill, som vi lever efter idag är flera tusen år gammal. Den är utdaterad, och helt och hållet olämplig för individer i alla åldrar. Den nuvarande dagen består av:

Morgon 04:00-09:00
Förmiddag 09:00-12:00
Middag 12:00
Eftermiddag 12:00-18:00
Kväll 18:00-22:00
Natt 22:00-04:00


Som del av dagens ungdom måste jag vara först med att säga: What the flying fuck? Upp och hoppa innan solen gör det? Sova innan filmerna med överdrivet grafiskt våld och partial nudity ens börjat? Sova i sex timmar? Nej, där måste jag dra gränsen; när man har ett plyte fit for lokalradio behöver man sin skönhetssömn!

Jag vill slå ett slag i ändringens tecken! Jag har, i allmänhetens tjänst, satt mig i skräddarställning och gnuggat idéknölarna, och kommit fram till en ny, förbättrad, dagordning!

Morgon 10:00-12:00 (med valfri uppstigning fram till klockan 13:30)
Förmiddag 12:00-15:00
Middag 15:00
Eftermiddag 15:00-20:00
Kväll 20:00-00:00
Hyperaktiv zon 00:00-02:00 (Zonen kan modifieras efter uppstigningstid, sömnbehov och mängd koffein-/sockerhaltiga drycker)
Natt 02:00-10:00

Fördelarna är många, effektiviteten maximerad. En omställning av detta slag skulle förbättra livet för så otroligt många. Gott om tid för att vila ut, och näst intill ingen risk att vakna upp när förmiddagen redan tagit slut, och allt vad med stress som det medför.
Med frukost klockan tolv och lunch vid tre behöver man bara gå matlös i tre timmar, istället för det åtta som en frukost vid fyra och lunch vid tolv hade gett. Lägg till en middag vid mellan sju och nio, och vi hade sluppit vara hungriga, samtidigt som ett stadigt intag av snacks hade tagit oss genom kvällen och den hyperaktiva zonen. Den hyperaktiva zonen är förövrigt idealisk för varje student att stressa igenom sent påkomna läxor under.

Det går inte att förneka det: nya tider kräver nya förutsättningar, och här är det jag som förutsätter!

Vote for Pedro!


Kommentarer
Postat av: Petronella

Jag tänker vara tråkig och inte gilla ditt förslag.



Jag gillar dygnet.



Mest för att jag skulle bli psykotisk om vi ändrade något med tiden. Jag hade inte förstått.

Jag är lite lätt sinnessvag och klarar inte av särskilt många saker samtidigt egentligen.



Typ äta banan och se teve.

En omöjlighet.











2009-03-19 @ 23:28:01
Postat av: Frida

I like it. Det passar perfekt för mig.



Dock finns det sånt där tråkeri om att kroppen inte kan ta upp näring från mat under natten/för sent på kvällen. Typ. Och att det inte har med dygnsrytmen att göra, för att kroppen fattar att mörkt = natt.



Eller nåt. Skit i det dock.



Allra mest gillar jag att den hyperaktiva zonen äntligen får ett erkännande och officiellt blir en del av dagen.

2009-03-20 @ 21:46:38
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/
Postat av: Frida

Förresten. Är det inte kul att tre är "mitt i natten", men fyra är morgon?

2009-03-20 @ 21:47:23
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback