Tanke Eliten

Samlad sitter familjen Svensson framför tv-apparaturen och spelar kort. Aktuellt går igång på tvåan, och en special på det kommande svininfluensautbrottet inleder.
Nej, det här ska inte bli ännu en blogg om influensan. Även någon så otroligt underhållande som jag kan bli tjatig. Men en observation kan jag inte undgå att göra.

Nyhetsteamet har varit och hälsat på under ett MSB-möte (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) när de diskuterar hur de ska hantera den kommande epidemin. Kameran svänger öven en white board där dagens ämne skrivits upp: Influensa Orientering.

Fuck.

Sveriges tankeelit, som ska rädda oss alla i katastrofen – särskrev.
Jag känner mitt förtroende sakta smälta bort. Och någonstans i mitt bakhuvud fnissar ett undermedvetande åt ”MSB vs. MSP”.

Kommentarer
Postat av: Emma som du saknar

måste du särskriva :@:@:@?

2009-07-23 @ 20:54:17
Postat av: OddLittleManInHat

Emma (som jag saknar): jag särskriver för effekt. Jag är en mästare på det teatriska. Det vet du väl?(A)

2009-07-24 @ 11:10:35
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/
Postat av: Magnus

Våga Vägra MSP

2009-07-25 @ 02:04:14
URL: http://endymion.letranger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback