FRÅGESTUND!

Ja, nu har stunden kommit även till min blogg, och som ni har väntat! Det är ju liksom ett måste i alla högprofilbloggar att ha en liten mysig frågestund. I en nästintill outtömlig ström har frågorna flutit in, gällande allt från hårprodukter till ”men du, såg inte jag dig i kön till korvmojen i centrala Gästrikland härrommånaden?”. Det har varit tydligt vad ni velat, och till skillnad från en kanske mer allmänt känd, och med konventionell Gud, både hör och besvarar jag era böner!

 

Hur får du håret att se så prefekt ovårdat ut? /Simon 8 år

Hej Simon. Jo, det är inte lätt det där med hårvård alltid, men knepet är att inte göra det för svårt, och inte vara rädd för att prova något nytt. Vägen till min frisyr går genom tre enkla steg:

1. Använd bara hårprodukter som rekommenderats av en stor bloggprofil. Detta kräver lusläsning av texter från såväl Kissie som Sofie Fahrman. Jobbigt kan tyckas, men värt det på alla sätt

2. Sov alltid sittande. Håret får aldrig, under några omständigheter, nudda kudden.

3. Få skalpen välsignad av en zigenare. Alla kändisar gör det.

 

Har jag inte sett dig någonstans? /Alf

Nej.

 

Men jo, var du inte…

Nej!

 

Vad är det extremaste en läsare någonsin gjort? /Linusfan#1

Det var en tjej som började läsa min blogg, och sedan påbörjade ett förhållande med mig, som nu pågått i närmre ett år!

 

Fikar du någonsin med en läsare? /Bubbie

Jodå, vi fikade senast igår.

 

Varför är du så lat när det kommer till bloggande? /Besviken

Varför är du så lat när det kommer till kommenterande?

 

Hur fungerar ett svart hål? /Student i panik

Jo, när en stjärna som ligger över Chandrasekhargränsen (den minimummassa över vilken en stjärna kommer bilda ett svart hål eller en neutronstjärna, istället för en vit dvärg, när den sammanfaller) når den punkt i sin livstid när energin som skapas genom fusionsprocessen inte längre är stor nog för att motverka stjärnans gravitation sammanfaller den till ett svart hål. I ett svart hål bildar stjärnans massa en singularitet, en oändligt liten punkt, med oändlig massa och oändlig densitet (i denna punkt sönderfaller alla dagens fysiska lagar). Denna punkt sänder ut ljus, precis som en vanlig stjärna, men har så kraftig gravitation att det vänder och faller in mot singulariteten igen. Alltså är ett svart hål varken svart eller ett hål.

Eftersom ljus (som håller den högsta hastighet som beräknas möjlig att nå) inte kan undfly gravitationen kan inget annat heller det, och allt som hamnar på andra sidan ”händelsehorisonten” (ett svart håls skenbara ”yta”, som skiljer hålets innandöme från omvärlden) stannar där för gott.

 

Är du verkligen så sorglig att du har en frågestund där du själv skriver alla frågor och alla svar?

Jag skulle vilja hävda att svaret på den frågan är ganska uppenbart.


Kommentarer
Postat av: Pella

Mitt förhållande med dig har då inget med din blogg att göra. Snarare det motsatta ^^

2009-08-30 @ 20:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback