Skratt och utbildning

Det finns en helig balans, en Graal som alla personer inblandade i utbildning förjäves söker: Komik/inlärniungssnittet.
Snittet, som fick sitt namn av den flamländske forskaren som lade fram det som teori på ett konvent i Polen, är den punkt då elever skrattar, men samtidigt fylls av kunskap, i en sådan balans att deras hjärnor sväller on impact.

Jag ska försöka nå denna punkt idag. Ta den heliga graalen.

Emma vet inte vem Dolph Lundgren är. Mannen som är den störste svensken på B-scenen. Mannen som spelat mot Sylvester Stallone och Jean-Claude Van Damme. Skandal. Och jag räds att det finns fler som inte känner till honom.
Därför får ni nu en artiken som visar hur awsome han faktiskt är.

En artikel som både underhåller och utbilar.

Enjoy


Kommentarer
Postat av: Libra

Jag kommer så väl ihåg...när jag var liten....och Dolphan var het som faaaan...OMG! Det finns så många misstag som man ångrar från sin ungdom...:O

2009-05-14 @ 23:53:02
URL: http://www.metrobloggen.se/libras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback