Värderingar is the shit!

Dagens fundering:

Den svenska CD-samlingen Hits For Kids inkluderade, på sin tredje skiva, Lou Begas populära version av Mambo No 5. Hits For Kids är en skiva för, believe it or not, barn.

Låt mig ge er ett antal utdrag från låten:

"Everybody in the car, so come on let's ride
To the liquor store around the corner
The boys say they want some gin and juice
But I really don't wanna
Beer bust like I had last week "


Detta meddelar till "Kidsen":
Sprit är coolt

"I like Angela, Pamela, Sandra and Rita
And as I continue you know they're getting sweeter"

"To me flirting is just like a sport"

"A little bit of Monica in my life
A little bit of Erica by my side
A little bit of Rita's all I need
A little bit of Tina's what I see
A little bit of Sandra in the sun
A little bit of Mary all night long
A little bit of Jessica here I am
A little bit of you makes me your man"


Detta meddelar till "Kidsen":
Det gäller att ha många tjejer samtidigt. Ju fler desto bättre. Att vara player är coolt.

"I do all to Fall in love with a girl like you
'Cause you can't run and you can't hide
You and me gonna touch the sky"


Detta meddelar till "Kidsen":
Hej, hej, hej, jag är en stalker. En jävligt duktig sådan.

Och folk blir arga på Marilyn Manson...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade den skivan när jag var liten. Du skriver roligt. Jag är hemlig.

2008-10-16 @ 16:08:32
Postat av: Erica

Haha.

Höh.

Jag älskade den låten när jag var liten.

Liten som en smurf.

Bara för att de sjöng Erica, förstås.

Men.

Höh.



Hits for Kids?

Nix pix.

Tror inte det va?

2008-10-19 @ 18:54:38
URL: http://sagolikaerica.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback