Alien invaderar Belgrad...

...Vapen raporteras vara totalt ickeorginell musik, avsaknad av personlighet och enorm bredd mellan ögonen.

Snart är det dags, hela Sveriges stolthet, Charlotte "Alien" Perelli, ska tävla mot en rad andra, aningen mindre poänglösa, "artister", i musikvärldens största skämt: EuSC (Eurovision Song Contest! You've gotta keep up with the abbreviations, man!).
Och för hela Sveriges bästa ber jag er, gör allt, precis allt, i er makt för att stoppa Sverige från att vinna.

Kanske borde jag känna lite mer nationalstolthet, och heja fullt ut på mitt fädernesland, men istället känner jag bara en enorm fasa för den följetång i Perellis liv som massmedia kommer bli, om hon tillåts leva... eeh, jag menar vinna.
Jag kan se det framför mig...

En onämnd veckotidning, en vecka efter Perellis stora vinst:

Sida 1-3: Modellera om ditt liv till framgång - 72 enkla steg till att leva precis som Charlotte!
Sida 4: Perelli-dieten - Hur och när ska man spy?
Sida 5-6: Moderskeppet funnet! - Så kom schalgerstjärnan till jorden
Sida 7: Orginellitet? Nej tack! - Perelli berättar hur hon väljer sina låtar
Sida 8: Perelli hämtar barnen - Vi ger er alla detaljer!

Våga vägra E.T!


Belgrad phone Sweden. Take Perelli back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback