B!

Glöm Smallville, glöm Angel, glöm Moonlight. Glöm alla B-serier du någonsin sett. Den ultimata skräp-tv:n är här, och från och med nu kommer B stavas: Flash Gordon.

Jag har länge noterat den överusla reklamen till fanskapet, där, vad jag inte kan gissa är något annat än en underbetald - för att inte säga underklassig - kör, skrålar "Flash! Ah-aaah!" till en rad klipp från serien, visade på ett ytters övercoolt serietidiningsbaserat sätt. Dåligt är bara förnamnet. Men det slutar inte där, för än värre är nämligen själva klippen, som känns som fåneri, korspollinerat med bajsnödiga situtaioner, halvtramsiga dialoger och billiga klichéer.
Att det skulle vara dåligt var på något vis underförstått, men hur dåligt det var greppade jag inte riktigt förän jag faktiskt såg det.

I avsnitt ett förstår vi direkt att flash är snabb (precis som namnet antyder; serietidningar har aldrig anklagats för att vara subtila när det gäller namnets koppling till personen, kolla bara på vad huvudpersonen i Speed Racer heter - Speed Racer) och att han precis vunnit ett maraton. Hans före detta fruntimmer infinner sig, då hon gått och blivit reporter, och gör en intervju med Flash. Här får man reda på att, förutom att han är snabb, så är han ganska mycket en förlorare, som fortfarande bor hos mamsen.

Vi gör ett hopp i storyn, och Flash har nu börjat undra om hans expirerade farsgubbe verkligen är så expirerad, eller om han i själva verket sugits in genom en portal, till en annan värld. Samtidigt som han brottas med detta, tillsammans med ex:et, så springer en plåtgubbe från ovan nämnda andra värld runt och gör puré av diverse folk och fä.
Vi hoppar igen, och Flash, före detta fruntimmret och farsgubbens skumme kollega befinner sig i mamsens kök, tillsammans med den ondskefulle plåtgubben. Före detta fruntimmret får en snilleblixt och elchockar den vandrande konservburken med sladden från mamsens blender.

Vad som händer efter detta vet jag inte riktigt, då jag blev så förvånad här att jag tappade koncentrationen. Inte trillar plåtgubben ihop på ett normalt plåtgubbevis, och inte faller han sönder till små plåtgubbebitar, som man också kunde föreställt sig. Inte alls. Istället förvandlas den till smet.
Grön snorbaserad slemsmet. Precis samma smet som människorna som blev puréade blev till. Varför?


Fick tyvärr inte tag på den dråpligt utformade järnmannen. istället kommer
här en bild på Fruntimmret och Flash "mama's boy" Gordon.


Kommentarer
Postat av: Libra

Hej!

Hoppas att allt är bra. Jag har länkat till dig på min sida, är det ok? Annars tar jag bort det. Tycker du skriver så bra. Ok???

2008-07-09 @ 04:11:35
URL: http://www.metrobloggen.se/libras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback