2007 - Sum of all Crap

Solen stiger upp över horisonten (någonstans bakom det ogenomträngliga grå molntäcket), en slöja av bristfällig slasksnö lägger sig sakta över marken, och ett nytt år inleds. Men istället för att blicka frammåt är det dags att summera året som varit. Så, hur har året varit? Jag är kanske inte rätt person att säga något om detta efter som mitt minne aldrig sträcker sig ett helt år bakåt i tiden, men eftersom det är min blogg ska jag göra det ändå. Som sagt minns jag i princip ingenting före Englandsresan (slutet av sommaren), men vad jag kan minnas har det endå varit ett relativt bra år, utan några större katastrofer, och jag tror jag kommer fortsätta 2008 precis som jag gjorde 2007.

Jag tror inte riktigt på hela den här "new year, new beginning" skiten. Om förra året varit skit varenda vaken sekund, varför skulle detta inte vara det? Jag ger inga nyårslöften, eftersom jag aldrig skulle kunna hålla mig till det (självbehärskning som en Östtysk schizofren heroinist med ilskeproblem (voilà, liknelse à la Edith)). Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om nytt år, det är bara en ursäkt för folk att frysa röven av sig, dricka sig fulla och leka med diverse sprängmedel, något som vi kan göra varje dag (och, om mitt lagförslag går igenom, kommer vi göra det). Visst det är trevligt att se saker explodera med fina färger, men vårt klimat (se: Sibiriskt) är inte precis idealiskt för att stå ute klockan tolv, mitt i vintern.
Aja, nog med klagande på fina svenska traditioner, and onward with the new year!

Ps.
Litet IQ-test: Fatta det kommer födas många 08:or i år=)
image19
Booom! - Om frusna Svenskar själv får välja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback