kedjebrev

"Viktigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om någon kallar sig [email protected] och addar dig på msn så acceptera INTE för det är ett MSN-virus som ger användaren ditt IPnummer. SKICKA DETTA TILL ALLA PÅ DIN LISTA för om det är någon som accepterar den så kommer du också du få den på din lista. Då kan han göra en massa saker på din dator, och han ser då allt du gör på datorn utan att du få veta det. Detta innebär att han kan få tag i dina lösenord och inkräkta på sådant som din mail, communities, bankkonto och dylikt. För att detta inte ska hända så SKICKA DETTA TILL ALLA"

Ett kedjebrev. Vi har alla fått dem, och vissa av oss (oftast inte jag) är dumma nog att skicka vidare dem. Ikväll (vid mottagande av ovanstående textmassa) brast det för mig, och jag var tvungen att göra ett tillägg och skicka till folk:

Hrr-hrrm (tillägg från kritiskt mottagare av denna (ursäkta franskan) jävla skiten):
Om det fanns ett virus som fungerade på detta sätt (vilket jag är ganska säker på att det inte (no fucking way in hell) gör), skulle alla (i hela världen) få det på några dagar (då alla (Alla) på något vis är sammankopplade via kontaktlisator (en kompis till en kompis till en kompis, etc.)), så fort en enda person (vem som helst, var som helst), addade [email protected].
Detta är troligen ett utfrysningsförsök, och jag Kräker på kedjebrev.

Furthermore: Alla som någonsin vidarebefodrat kedjebrevet som hävdar att messenger kommer kosta pengar då namnen håller på att ta slut, och att man klarar sig om man skickar meddelandet till ett visst antal personer:
Är ni dumma i hela huvudet eller!!?
För det första: Jag är ganska säker på att det inte finns någon maxgräns för antalet bokstäver i en epostadress (och om det finns det så är den mycket hög) vilket innebär att det finns en oändlig (eller möjligtvis bara sjukt jävla stor) mängd olika kombinationer av bokstäver/siffror/symboler.
För det andra: Tror ni, seriöst, att de som äger msn (Microsoft, ett av världens största företag) skulle använda Kedjebrev (Goddamn Fukkin kedjebrev!!) för att få ut detta till massorna?
Inte ens ägarna av Lunarstorm skulle få för sig att göra det...

Eftersom jag dock varkens jobbar på Microsoft eller tillhör "The LunarCjew" så tänker jag använda kedjebrev för att nå ut till massorna, och ber er nu göra något jag under inga andra omständigheter vill att ni ska göra: skicka detta till alla, så att vi kanske kan få ett slut på Idiotiska Onödiga Jävla Kedjebrev(!!) (I repeat: Goddamn Fukking Kedjebrev)!!

Notera att vissa smärre ändringar har gjorts då jag, under tiden denna blogg färdigställts, blivit argare och argare, till den punkt att jag nu skulle kunna slita huvudet av alla söta små utrotningshotade isbjörnsungar, och sätta en kula i huvudet på varje Panda som vägrar knulla för att rädda sin art (Fight Club is the shit, även när jag är arg).

Kanske är det för att det är sent, och jag har enorma mängder socker i kroppen, kanske är det för att världens alla hemskheter nu slår emot mig, som en tegelvägg på språng, eller kanske, bara kanske, är det för att jag sakteligen glider längre in i galenskapen som jag känner denna enorma vrede. Jag gissar på alternativ fyra.

image24
Första bilden man får upp vid googlesökning på Kedjebrev -
och det gör mig bara ännu argare.

Kommentarer
Postat av: emily

(nej, jag är ingen stalker.. mer en wannabe)
JOKE.
såg dig på typ ediths blogg och gick in.
har ingen aning om vem du är men, håller helt med om kedjebrevet.. bloggade nog också om det någon gång för tusen år sedan. HA-HA-HA! ¨

du skriver bra.

2008-02-03 @ 14:37:29
URL: http://emilyyy.blogg.se
Postat av: Linus från Hörby

Haha, alltid trevligt med nya läsare (även om det bara var en engångsgrej=P). Och jag har inte hellre den blekaste om vem du är, så det jämnar ju ut sigxD
Man tackar och bugar för de snälla orden, och känner att man har en förnyad livglädje;)

2008-02-03 @ 15:23:02
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/
Postat av: Tiny

HRM! Jag skulle vilja uttrycka min vrede, inte bara för att jag fullständigt håller med dig om kedjebrev o.d. utan för att du skrev mitt namn med först CH och sedan E !! WTF liksom?! :@
Sen vill jag bara säga en grej som jag tidigare nämnt; FÖRTRÄFFLIGA INLÄGG! :D
//Kristina "Tiny" Netterlid

2008-02-03 @ 20:28:15
URL: http://tinyz.blogg.se
Postat av: emily

hey, wannabe'n här igen.
har fortfarande inte en aning om vem du är, bara vet att du är kompis med edith och kommer från hörby - precis som jag. var tvungen att följa upp kommentaren..

antar att det var allt.. ?

2008-02-12 @ 19:37:51
URL: http://emilyyy.blogg.se
Postat av: Linus

Haha, Ja, antar det;) men fortsätt gärna läsa min blogg (och kommentera)(A).

2008-02-12 @ 21:04:55
URL: http://oddlittlemaninhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback