Hämta pumphaglet, ingen tid för sentimentalitet. En zombifierad tomtefar är inget man vill knulla med!

Då var det åter dags för den obligatoriska julbloggen, med allt vad det innebär. Att jag ens firar jul är hyckeri på hög nivå, då jag är en folkskygg pessimist som inte för ett ögonblick tror att Jesus fanns, och än mindre att han var Guds son (som jag för övrigt inte heller tror finns), men presenter och sötsakar lockar allt för mycket för att jag helt kallt ska kunna bojkotta den materiella kärlekens heliga dag.

Jag får väl skrocka för mig själv vid vetskapen om att det hela inte är mycket mer än ett gigantiskt reklamjippo för Cocal-Cola (Tomtefar blev inte allmänt erkänd som en figur i rött och vitt förän på 30-talet, då Coca-Colas gigantiska reklamkampanj klädde honom i deras färger), att 95% av alla svenska matförgiftningar sker på julafton och att det är dagen på året då flest tar livet av sig.
Jag antar att för mig kommer det alltid vara tanken på en zombie i tomteluva, mördande huvudvärk, illamående och den sötsliskigt diabetikerhånande doften av julbak och bitter cynisism som fyller mig med julkänsla.
Jag antar att jag helt enkelt är ond i roten.

Och nu, en favorit i repris.


Blykarameller och hagelflarn.
Gapa stort och låt det väl smaka, barn!
Aka
Blytabletter, ångest och blodsmak i gomseglet!
Aka
Skrik i panik, spring runt i hysteri. Hämta pumphaglet, tomten är smittad.
Spy blod och tugga fradga. Julen är här!

Kommentarer
Postat av: Petronella

Så det du egentligen säger med inläggets överskrift är:



ickezombiesmittade tomtar är något man vill knulla med?



I bet you do!

2008-12-23 @ 21:51:26
Postat av: Ludwig

kunde du inte lägga till nåt om det att kristna firar jul på helt fel sätt.

Det enda som är kristet med julen är jul krubban och att jesus föddes (men det är bara svepskäl till att fira jul för kristna som egentligen borde banlysa denna högtid)

Från börjam firade vi jul med en julbock som gav oss presenter, efter det ändrades blev det en smällfet gubbe i röd dräkt som hindrar kristna från att leva ett "kristet liv"

Nästa år ska vi fira jul med lucifer och sedan ska vi våldta kyrkor

2009-01-09 @ 16:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback