Torskblock utan sammanhang och knäppungar med jetlag

Fia has left the building. Då blåknatten (ja, jag syftar på en smurf) varit i USA fick vi ta ännu en filmkväll, där Linus filmer man måste se innan man dör: del 2 avhandlades. Förra gången blev det både Fight Club och V för Vendetta, och den här gången visades Donnie Darko och Batman Begins (av vilka den senare inte riktigt kvalifiserar till listan, men är en helt igenom gedigen film).

Nu är Fia på väg hem, och jag på väg i säng. Trött efter en hel dags slappande ska det bli skönt med sömn, följt av en dag med Elin. På onsdag blir det The Dark Knight och jag har börjat förbereda mig med filmer, som ovanstående Batman Begins och Batman Forever, där Jim Carrey gör en oförglömlig roll som The Riddler, och serier som The Killing Joke och Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth, båda om The Joker, och den senare med härliga galenskaper och referencer till Alice's Adventures in Wonderland.

Men men, nu ska jag ut på björnjakt i de djupa mellanskånska skogarna, iklädd enbart höftskynke och med en vässad pinne i högerhanden.
Uggh! Mig grottman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback