OS-blogg för idrottshatare

Jag tittar inte på OS.
Jag anser det vara mest trams att ett helt land ska stanna upp för att det råkar vara OS. Trams att hela Sveriges befolkning helt plötsligt får en extrem hemlandskärlek, och på något jävla vänster går och blir idrottsexperter.
Jag tycker det är fånigt att man väljer Peking som OS-plats, utan en tanke, väntar tre år och sedan börjar gnälla om att Kineserna inte är så jävla trevliga mot varandra, som om det var någon satans nyhet.
Jag tycker det är väldigt fånigt att Ara Abrahamians diskvalificeras från OS efter att han lugnt protesterade mot domaren, och inte tog emot bronset, som om det på något vis skulle ändra att han nyss bevisat sig vara tredje bäst i världen.
Fånigare än tycker jag "Årets Snackis" är; den sporten som helt plötsligt blir skitstor bara för att det råkar gå bra för en svensk. När människor som inte kan skilja en pilbåge från en skidstav helt plötsligt förra året skulle uttala sig och säga "ja jag har ju alltid gillat bågskytte och tycker det är på tiden att sporten uppmärksammas", så kan man inte annat än le sorgset.

Men fånigast av allt tycker jag Sveriges Olympiska Kommité är. De kör med någon slags "Nalle Puh-nazism", och styr och ställer hej vilt med våra kära idrottsmän. Nu senaste kastades svenska simmare ut av delegater, för att de drack öl. De hade tävlat färdigt, och gått över från simhallen till tennishallen för att titta på sina landsmän som spelade dubbel.
På vägen plockade de upp vars en öl, och satte sig sedan ned på läktaren. Fortfarande med landslagskläder på.

Och såklart var svenska moralpolisen där, för i landslagskläder råder det nolltolerans för alkohol. Muh?
Låtsas-journalisten Jennifer Wegerup (hon jobbar på Aftonbladet) skriver: "barnen fick se sina idoler dricka öl på atleternas läktare."

Jag menar whut the fuuck? De var inte apfulla och trashade saker, de tog en jävla öl. Och, vilka barn? Hur många svenska barn befinner sig i Peking (jag antar att kamrorna fokuserade på matchen, och inte på simmarna som skamlöst intoxikerade sig med Djävulens dryck på läktarna) för att se OS, seriöst?

Men vad vet jag. Det är inte som om jag faktiskt tittat på skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback